SciTEP
SciTEP je inovativní startup zaměřený na detailní analýzu fyziologických a kognitivních parametrů hráčů v esportu. Tento jedinečný přístup umožňuje trenérům a manažerům identifikovat silné i slabé stránky hráčů a optimalizovat jejich trénink a výkon. Díky tomu SciTEP pomáhá nejen při rozvoji jednotlivých hráčů, ale i při efektivním scoutingu nových talentů. Naše firma DataSession stála u samotného zrodu tohoto projektu. Podíleli jsme se na validaci nápadu, jeho vizualizaci a tvorbě počátečního prototypu.
Analýza
Ověření metodiky
Kluci ze SciTEP vyvinuli speciální metodiku, která je schopna na základě naměřených dat z pohybu myši hrače, zanalyzovat jeho výkonnost. Tato metodika musela být jako první otestována na jednoduchém prototypu. Tento prototyp zahrnoval "střílecí" testy pro hráče a následnou automatizovanou analýzu výsledků s exportem do přehledného PDF.
SciTEPu jsme pomohli s implementací tohoto prototypu v no-code nástroji Construct3, který umožnil rychlou a efektivní tvorbu interaktivních prvků bez nutnosti programování. Automatizované analýzy jsme docíli integrací s nástroji Make, Google Drive a Google AppScript. Kombinací těchto nástrojů jsme docílili snadné práce s daty a reporty, což zajistilo hladký průběh testování u profesionálních hráčů i analýzy výsledků.
Vizualizace
Na základě zjištěných informací jsme přešli k vizualizaci projektu. Tato fáze zahrnovala vytvoření wireframů, které určily základní strukturu produktu. Našim hlavním designérem, Davidem Ondrouškem, byl následně navržen vizuální design, který odráží moderní trendy v esportovém prostředí a zajišťuje maximální uživatelskou přívětivost.
Připravili jsme klikací prototyp v nástroji Figma, který nám pomohl s testováním uživatelské zkušenosti a prezentaci potencionálním klientům.
Landing page
Grant
Validace
Naše práce by nebyla kompletní bez důkladné validace výstupů. Veškeré vytvořené prototypy a návrhy jsme testovali s jedním z nejlepších esportových týmů, SAMPI, a samotnými hráči, trenéry i manažery. Validace probíhala formou hloubkových rozhovorů, testování klikacího prototypu ve Figmě, a focus group s manažery. Na závěr jsme se zaměřili na validaci samotného business modelu. Závěry z workshopu jsme podrobně prošli a zdokumentovali.
Výsledky byly velmi pozitivní, zejména co se týče vizualizace produktu, kterou si pochvalovali nejen hráči, ale i trenéři a manažeři. Tento krok byl pro nás důležitou zpětnou vazbou, která potvrdila, že SciTEP míří správným směrem.