Seznamte se s Collegou
Dovolujeme si Vám představit Vašeho nového kolegu. Pokud se ještě neznáte, tak Collega je CRM systém, který Vám pomůže s evidencí zákazníků, s obchodními příležitostmi a provede Vás celým procesem obchodního případu.
Nalezení nového kontaktu a uložení do Collegy
Po získání nového potenciálního zákazníka je nutné zaznamenat důležité kontaktní údaje, jak o společnosti, tak informace o osobě, se kterou jsme komunikovali. V Collegovi je toto velmi jednoduché a intuitivní. Stačí si zobrazit sekci zákazníků a přidat nový záznam. Údaje o organizaci ovšem nemusíme hledat v oficiálních rejstřících, ale stačí znát název organizace nebo její IČ a Collega za Vás veškeré informace dohledá a vyplní. Následně stačí zadat konkrétní kontaktní osobu, se kterou jsme komunikovali, vyplnit její jméno, pozici, e-mail, telefonní číslo a další potřebné údaje, které chceme evidovat. A máme hotovo!
Vytvoření příležitosti
Zákazníka jsem již do systému zadali a nyní je nutné zaznamenat jeho poptávku po našich produktech či službách. V Collegovi je to opět velmi jednoduché. Vytvořit příležitost je možné buď z detailu zákazníka nebo z již existujícího seznamu příležitostí. U příležitosti vybereme zákazníka a odpovědnou kontaktní osobu, se kterou komunikujeme. Můžeme přidat také popis požadavků a další důležité informace. Collega ví, že probíhá několik schůzek a různých druhů činností se zákazníkem, než se společně dopracujeme k finální objednávce. V systému proto můžete schůzky zaznamenávat jednotlivě, aby Vám nic neuniklo a informace byly strukturované.
Samozřejmostí je také tvorba nabídek. Collega umožňuje vytvořit nabídku z databáze produktů a služeb, které jsou evidované v systému. Sazba DPH a různé druhy slev jsou v systému plně konfigurovatelné. Celá nabídka se tvoří v rozhraní Collegy a je možné ji vyexportovat ve formě PDF dle šablony s firemními údaji.
Transformace příležitosti v obchodní případ
Pokud je nabídka od zákazníka odsouhlasena, tak se uzamkne a z příležitosti vznikne obchodní případ. Obchodní případ je v systému rozdělen na pět fází:
- objednávka zákazníka zobrazuje přehled objednaných produktů a služeb
- objednávka dodavateli rozdělí produkty a služby dle jednotlivých dodavatelů a subdodavatelů pro jednoduchou správu a organizaci
- potvrzení objednávky zákazníka je sekce, která slouží jako přehled a následně uchovává podepsanou objednávku od zákazníka
- dodací list generuje podklady s přehledem všech produktů včetně sériových čísel, které dáme zákazníkovi k podpisu
- fakturace umožňuje vystavit finální fakturu zákazníkovi
Závěr
Systém Collega bude opravdu Váš každodenní pomocník při komunikaci se zákazníky. Zjednoduší a zefektivní práci od vytváření jednotlivých dokumentů až po hlídání důležitých termínů.
Pokud máte zájem o ukázku systému Collega, tak nás neváhejte kontaktovat na info@datasession.cz.